З ІСТОРІЇ РОЗВИТКУ КУЛЬТУ КИЄВО-БРАТСЬКОЇ БОГОРОДИЦІ: “ПІСНЯ КИЇВСЬКА” 1690-Х РОКІВ ТА ЇЇ ДЖЕРЕЛОЗНАЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ
Анотація
У статті детально досліджується “Пісня Київська”, що є важливим джерелом для з’ясування обставин розвитку культу Києво-Братської Богородиці на його ранньому етапі. Цей текст зберігся у складі двох уніатських пісенників з теренів Галичини першої половини XVIII ст. У джерелознавчому коментарі автора обґрунтовано припущення, що пам’ятка з’явилася у стінах Києво-Братського монастиря протягом 1690-х рр. з нагоди завершення будівництва Богоявленського собору. Основна програмова мета тексту – уславлення чудотворної ікони та Братської обителі зі школою на тлі інших уславлених святинь тогочасного Києва. Той факт, що текст “Пісні Київської” зберігся у складі уніатських пісенників засвідчує популярність культу Києво-Братської Богородиці далеко за межами Києва, а також ефективність зусиль могилянської корпорації у творенні та поширенні “реклами” своєї святині.
Ключові слова: Києво-Братська Богородиця, культ, путівник, віршоспів, “Пісня Київська”, Богоявленський собор
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори вміщених статей та матеріалів висловлюють власну думку, що не обов’язково збігається з поглядами членів редколегії і несуть відповідальність за достовірність наведених фактів.
Усі права застережено.
Передрук та/або переклад (повний чи частковий) можливий лише за згоди
Національного музею історії України та авторів.