Потир як основна складова літургійного посуду євхаристійного призначення (колекція Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського)
Abstract
У публікації висвітлені стильові особливості декоративного оздоблення та архітектоніка євхаристійних чаш із фонду Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського, яких нараховується 61 одиниця. На основі системного аналізу опрацьованої літератури та джерел, облікової музейної документації, аналізу стилістичних і технологічних особливостей досліджено автентичність деяких потирів, місце й час їх створення. Проведено первинне співставлення виявлених старих облікових позначень на предметах із сучасними – як ключовий елемент у процесі атрибуції та переатрибуції. З’ясовано, що переважна більшість потирів датується 17–18 століттям і має яскраво виражені ознаки ренесансно-барокового стилю.
Формування колекції відбувалося за рахунок надходження культових речей із Полтавського єпархіального Давньосховища та поодиноких надбань музейників – Костя Мощенка, Вадима Щербаківського, Валентина Ніколаєва, Михайла Рудинського, Якова Риженка.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Національний музей історії України та автори
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors of the contained articles and materials express their opinions that do not necessarily coincide with the views of the members of the editorial board and are responsible for the reliability of the facts presented.
All rights reserved.
Reprint and / or translation (full or partial) is possible only with the consent of the
National Museum of Ukrainian History and authors.