Потир як основна складова літургійного посуду євхаристійного призначення (колекція Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського)
Анотація
У публікації висвітлені стильові особливості декоративного оздоблення та архітектоніка євхаристійних чаш із фонду Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського, яких нараховується 61 одиниця. На основі системного аналізу опрацьованої літератури та джерел, облікової музейної документації, аналізу стилістичних і технологічних особливостей досліджено автентичність деяких потирів, місце й час їх створення. Проведено первинне співставлення виявлених старих облікових позначень на предметах із сучасними – як ключовий елемент у процесі атрибуції та переатрибуції. З’ясовано, що переважна більшість потирів датується 17–18 століттям і має яскраво виражені ознаки ренесансно-барокового стилю.
Формування колекції відбувалося за рахунок надходження культових речей із Полтавського єпархіального Давньосховища та поодиноких надбань музейників – Костя Мощенка, Вадима Щербаківського, Валентина Ніколаєва, Михайла Рудинського, Якова Риженка.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 National Museum of Ukrainian History and authors
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори вміщених статей та матеріалів висловлюють власну думку, що не обов’язково збігається з поглядами членів редколегії і несуть відповідальність за достовірність наведених фактів.
Усі права застережено.
Передрук та/або переклад (повний чи частковий) можливий лише за згоди
Національного музею історії України та авторів.